zondag 5 augustus 2018

Voor de kampfuif : dresscode wit

Kleindochter is op kamp.
Ik vermoed dat de fuif vanavond doorgaat ( 5/8)

We bekeken samen patronen ; wisselden ideetjes uit via Pinterest...

Zij dacht eerst aan een jurk in deze stijl :

Want er moést en zou 'kant' bij gebruikt worden.
Kant is in haar ogen écht een feestelijke stof.
En ik kan haar geen ongelijk geven.

Anderzijds had ze ook graag een 'lange' jurk gehad.
Klinkt voor haar 'ook' meer feestelijk dan een korte jurk.


Toen kwamen we deze rokken  tegen.
Dat bleek een schot in de roos.





Ze besloot dat ze eigenlijk een combinatie van beiden wou.
Een pas bovenaan in kant...en dan die rok in Bohémienstijl.
Het voor-en-rugpand had ze ook graag in tricot , omdat het gemakkelijk zit.

We trokken samen naar Stoffen Verkempinck en bekeken het aanbod aan kant en witte stof behoorlijk kritisch.
De stof mocht haar stijl en goesting zijn ; maar € 20 per m. leek ons not done voor een kamp-fuifjurk.
We stelden vast , dat er , niettegenstaande het ruime aanbod aan kanten stoffen , toch weinig WITTE 
elastische kant te vinden was.

We kochten uiteindelijk deze bloemetjeskant. ( voor de zichtbaarheid op een oker ondergrond gelegd.



Ik bekeek de beschikbare patronen  ; besloot om geen nieuw patroon te kopen , maar één en ander aan te passen.

Voor de rok gebruikte ik dit basispatroon : 



De ruche werd in spiraal geknipt.
Volgens de uitleg op deze site



En dit is het resultaat.







 Ik zou een vlieg willen zijn om even te kunnen gaan neuzen op het kamp in Toscane en te zien hoe de jongedame er , helemaal opgetut , naar de fuif trekt.















Geen opmerkingen: