zondag 5 augustus 2018

Naaien voor verschillende " goede doelen"

Soms kom ik tijdens het lezen van topics op het Sancho-forum (verenigingsancho.nl)  of facebookberichten een vraag tegen om 'iets' te naaien voor een specifiek doel. Soms is dat ook een goed doel.

Zo naaide ik een tijdje geleden een zorgenvriendje in fleece voor een actie van een jongedame uit Kuurne.



Recent bleek ook dat de Sancho-vlaggenlijn (die ze gebruiken op clubdagen en naaiweekends zoek te zijn en werd er besloten om een nieuwe vlaggenlijn samen te stellen. De leden werden uitgenodigd hun steentje bij te dragen en ik ben daarop ingegaan met de gedachte 'er toch een beetje bij te zijn ' als er door Sancho iets georganiseerd wordt.
Ik maakte 4 vlaggetjes in mijn favoriete kleuren/thema's = zwart-wit // paars // grafische print // muzieknootjes.




Ik kreeg ook een vraag om schuimrubber blokken te bekleden .
Deze blokken worden gebruikt als armsteun voor in de rolwagen van een kind met een beperking.

Ik naaide 2 covers.
Een beschermende , waterafstotende cover ( matrasbeschermer)
en één in badstof.
Dit was 100 % maatwerk , vermits de blokken asymmetrisch zijn.
Bovendien is de rechtse en de linkse blok verschillend.







Ik naaide ook een 3-tal beanies
en 9 hartjes
voor het goede doel dat " De Stoffemiekes" lanceerden op Facebook.
Die gaan naar een ziekenhuis voor kankerpatiënten.









Geen opmerkingen: