zondag 5 augustus 2018

Over Pyjama's en shirts...

Mijn uitpuilende stoffenkast met een grote keuze aan tricot , was de aanzet tot de planning van 1 of meerdere pyjama's (shortama's ; nachtjapon....).
Kleine meisjes worden immers groot...
en de voorkeur voor roze is al lang verleden tijd.

Dus startte ik met 2 lappen roze uit de kast te halen.
Een uni roze 100% katoen tricot. (blijkbaar iets meer interlock-achtig )
en een bijpassende streepjes tricot.

Uit mijn patronenvoorraad diepte ik het Ottobre dames basic shirtpatroon op en er werd een proefversie gemaakt.
Proefversies worden hier wel vaker voorzien van rijgstiksels in afstekende kleur of van veiligheidsspelden , die bij het passen kunnen helpen aanduiden waar iets wat smaller of korter moet.



(Oeioei....die foto's zijn weer niet jé van hét....ik leer het nooit  ; het juiste roze ligt tussen beide tinten in.)


De pyjamashort wordt dus uit de bijhorende streepjesstof genaaid. Die moet echter nog gepast worden.



In de tussentijd kon ik het niet laten om een zwart t-shirt te naaien vanuit hetzelfde patroon.
Ik voorzag echter een 'cut 'out' middenin de mouw .

Dit shirt bleek een schot in de roos.
Perfect passend.
Hip detail.

(en weeral slechte foto's...gr...toch eens zoeken hoe ik dat kan verbeteren )








En uiteindelijk kwamen nog een paar pyjama's (shortama's) van onder mijn naaimachine

Perfect voor het komende kamp en de reis.

HELAAS : heeft slechts één foto het wachten-tot-ik-kon-bloggen overleefd.





Ik kan wél nog een variante showen met een mouwloos hesje uit het favoriete konijnenstofje.









Geen opmerkingen: