zondag 9 januari 2022

Pakjesdag ! Een zelfgenaaide verrassing: " une écharpe 3 en 1 "

Pinterest stuurde mij al regelmatig foto's hiervan.

Ik werd meer en meer geboeid door het concept. ( Convertible shrug) 

Eindelijk vond ik een soort warme tricot  ( breisel) om dit eens uit te testen.

Stael in Torhout had zo'n breisel liggen.

Wat is het ? 

Een soort sjaal met mouwen, die je op verschillende manieren kan dragen.

In oorsprong wordt deze gebreid; maar er zijn ook genaaide voorbeelden op Pinterest en Etsy te vinden. Het gebruik van een goed rekbare , gebreide stof is wel een must!

Een specialleke....een hebbedingetje....dat mijn kleindochter ( 5de middelbaar) wel eens zal willen uitproberen. ( denk ik toch). Zij is altijd in voor ongewone kleding accessoires.


Dit zijn de draagwijzen van zo'n " Convertible shrug "  of " scarf with sleeves "






En dit is wat ik naaide :
Ik gebruikte 2 x de stofbreedte op 0,5 m hoogte .
Het mouwpatroon nam ik over van een sweaterpatroon . De mouw is 25 cm lang en iets schuin uitlopend naar boven.. De rest van de stof wordt aan de bovenkant van de mouw gerimpeld aangezet.











Geen opmerkingen: