zondag 9 januari 2022

Een pyjama op pakjesdag : ook al een klassieker


Voor " pakjesdag" = de dag waarop wij én Kerst én Nieuw én onze huwelijksverjaardag gezamenlijk vieren....naaide ik voor beide jongens een pyjama.

Correctie : jongste kleinzoon kreeg er 2 voor de prijs van 1.  ( 😃 )

Voor mijn kleinzoon van 13 naaide ik een pyjama in petrolblauwe nicky velours. Deze pyjama doet eigenlijk dienst als proefpyjama.

F. heeft duidelijke wensen over zijn toekomstige pyjama en ik vermoed dat er nog wel wat aanpassingen zullen volgen. Zo wil hij liefst geen manchetten en geen boordjes aan de broekspijpen in boordstof.

Hij wil geen uitwaaierende broekspijpen maar ze mogen wél wat wijd zijn. (vermoedelijk ben ik daar de mist in gegaan)

Omdat een afwerking met boordstof een zeker naaien " op de groei " toelaat, is dit niet het geval als je de zomen gewoon recht afwerkt. Dan moet de lengte kloppen. Daarom zijn alle zomen voorlopig met een grote steek gestikt.

Het wordt dus even passen en bijwerken.






Jongste kleinzoon krijgt 2 pyjama's....2 identieke pyjama's.
Het was niet écht de bedoeling, maar door een stoffout kon ik er geen maat 164 uit de stof knippen.
Het werd dus 2 x maat 158.

Déze werkte ik wél af met boordstof, al ben ik niet 100 % tevreden over de kwaliteit. Deze witte boordstof voelt redelijk stug aan. Volgende keer kies ik toch weer voor boordstof met een deel polyester in plaats van 100 % katoen.
Tja...een mens leert uit zijn fouten, niet ?





Geen opmerkingen: