zondag 9 januari 2022

Al een beetje traditie geworden : een speeltrui als eindejaarsgeschenk!

Al vieren wij Kerst/Nieuwjaar doorgaans samen op een andere datum....het idee van de speeltrui is wel gebleven. Al is dit veeleer een buitentrui...of een extra laagje ...bescherming bij ventilatie...

Ik naaide een trui in alpenfleece voor elk van de 3 kleinkinderen.


Voor de jongens greep ik naar het  vertrouwde Farbenmixpatroon : de Yorik.


Misschien wel voor de laatste keer  de Yorik ; want voor oudste kleinzoon ( 2de middelbaar)  tekende ik de grootste maat uit.

Die zal dan wel wat oversized uitvallen ; maar dat is ook de bedoeling ; want de trui wordt doorgaans over een andere trui heen aangetrokken.

Deze exemplaren naaide ik eerder :

 ( de paardenversie en de camouflageversie naaide ik dubbel)



Nu beiden op tienerleeftijd zijn , is er geen interesse meer voor speelse prints.
De kleur zwart krijgt de bovenhand. ( maat 164) 
Jongste kleinzoon kan hopelijk nog een hippe print waarderen, want de alpenfleece met game controllers had ik al eerder in mijn stoffenkast liggen. ( maat 158) 

Alle hoodies zijn oversized.
In deze barre tijden waar de noodzakelijke ventilatie vaak voor frissere temperaturen zorgt ; kan een extre laagje nuttig zijn.





Ik koos dus , nét als de vorige keer voor " alpenfleece".
Een stof met een heerlijk zachte binnenkant.
Maar pas op bij de aankoop van deze stof : de éne alpenfleece is niét gelijk aan de andere alpenfleece".
Eén van de soorten die ik kocht is minder stevig en minder gelust ; rekt iets meer , maar is dunner.

Helaas heb ik niet genoteerd bij wélke winkel ik de bétere soort kocht.






Voor de jongedame ( inmiddels 1 m 86 lang) koos ik voor het patroon van Ki-ba-doo.

Al is dat flink aanpassen in de lengte.

Haar ( zwarte) hoodie staat niet op de foto.

Hopelijk past de hoodie haar.

Geen opmerkingen: