maandag 17 december 2018

In opdracht van de Sint

Beste lezer....zoals je kan merken ben ik een beetje in vertraging met het bloggen.
Dat heeft alles te maken met het feit dat ik heel druk bezig ben met een paar "secret projects" voor onder de Kerstboom.

Maar mijn blogtitel spreekt over de Sint ?
Hoezo ?

Welnu, onze jongedame had op haar wenslijstje voor de Sint een aantal interieurspullen geplaatst om te gebruiken in haar nieuwe kamer.
Zij heeft een heel groot bed...om zalig in te verdwalen...
En het kleurenpalet van het interieur situeert zich rond zwart-wit-goud en oud-roze.

Aan de Sint vroeg  ze een zeer grote zwarte dekbedhoes.
Maar blijkbaar had de Sint geen zwarte dekbedhoezen in zijn ateliers  (  ;-)   )en kreeg ik de vraag om zo'n hoes te naaien.

Ik krabde even in de haren, dacht diep na en mailde Stoffen Verkempinck (Oostende) met de vraag of zij ons aan heel breed zwart lakenkatoen konden helpen.
Ja, dus ! oef ! Al een hele opluchting.
De zucht van verlichting was nog groter toen ik in de winkel nipt genoeg stof kon kopen voor een dekbedhoes met instopstrook van 2m60 x 2m20.

Zo'n dekbedhoes stikken is niet moeilijk ; het beheersen van die massa stof daarentegen...


Een foto van een dekbedhoes is niet spectaculair...maar toch...




De bijpassende slopen wachten op de exacte maten van de hoofdkussens.


Een leuk kussen met een gouden printje stond ook nog op de lijst van de Sint.
(= kussenhoes met rits)

Daarvoor kon ik gelukkig stof vinden bij Stael in Torhout.
Kleindochter speelt dwarsfluit en zal de solsleutels wel OK vinden.

De foto's zijn genomen met kunstlicht en zijn niet zo denderend.






Geen opmerkingen: