maandag 31 december 2018

26/12 : hier is dat pakjesdag.

Sinds jaar en dag vieren wij met onze kinderen en kleinkinderen op 26/12 een combinatie van feesten.
Daar horen wensen en pakjes bij.
Bij élk pakje hoort een gedicht. Liefst een gedicht dat 'een beetje rond de pot draait' en waarbij dan van de ontvanger verwacht wordt dat hij/zij de inhoud kan raden.

Het is ook een gelegenheid om de kleinkinderen een zelfgemaakt cadeau te geven.
Vaak is dat voor hen een verrassing.
Maar , zéker de jongens, maken al eens graag van de gelegenheid gebruik om verkleedkleding  te 'bestellen'.

Oudste kleinzoon , nét geen 10 op dit ogenblik, volgt breakdancelessen.
Hij wenste dan ook een joggingpak met zijn eigen breakdance-naam' erop.

Jongere broer ( 7,5 jr) kan natuurlijk niet achterblijven en bestelde zijn eigen joggingpak.

Voor bedrukking en borduurwerk richtte ik mij tot het vertrouwde adres en Sabine voerde weer perfect onze wensen uit! Heerlijk toch als je met iemand in alle rust kan overleggen om het béste resultaat te bekomen ?

Ik vertrok vanuit volgende patronen ; maar deed de nodige aanpassingen.

Ki-ba-doo Jorne voor de broek

Ki-ba-doo Louis voor de sweater

De stof is een zachte, zwarte joggingstof met hier en daar een dikker draadje in het weefsel.
Ik kocht de stof bij Stael in Torhout.

Foto's van de joggingpakken 'op model' heb ik niet.
Het was niet écht een geschikt moment voor een fotoshoot of een modeshow.
Maar ik maakte een aantal kiekjes na het afwerken van de pakken.












Geen opmerkingen: