zaterdag 29 december 2018

Secret gift (1) voor kleindochter.

Normaal gezien naai ik nog zelden iets voor kleindochter ( 2de jaar sec.) zonder grondig overleg .
Tieners hebben immers hun eigen smaak en die verandert nogal eens.
Logisch : want je kan maar ontdekken wat je eigen stijl is, door diverse stijlen uit te testen.

Toch was ik dit maal vrij zéker van mijn stuk.
Ze kocht namelijk onlangs een broek , waarvan ze mij vroeg om de knopen steviger vast te zetten, zodat ze niet bij de eerste beweging zouden loskomen.
Ik had dus even de tijd om de maten van de broek te checken.

In diezelfde week vergezelde ze mij naar de stoffenwinkel omdat ik een paar fournituren nodig had. Terwijl we wachtten tot een verkoopster beschikbaar was, neusden we even tussen de stoffen.
Bij een geruite stof klonk een duidelijk 'wauw'.

Ik ben later dié stof gaan kopen en zocht een patroon dat min of meer te herleiden viel tot de eerder geziene broek.

Dit was de gekochte broek van Zara:




Ik gebruikte een Burdapatroon



En dit zijn enkele foto's van de broek die ik naaide.
( ik paste de taille aan ; liet de rits weg ; maakte de tailleband aan de rug volledig elastisch )

Ik ben wél trots op mijn passende ruitjes.


 ( waar de balpen wijst is een naad)


De broek even voor zich houden kon wél:





Ik heb gehoord dat de broek perfect zit. ;-)


3 opmerkingen:

Anja Wouters @stokstaartje zei

Whaah dit heb je echt wel perfect gemaakt Mia. En je hebt je kleindochter haar smaak blijkbaar goed ontdekt. Ondertussen weten we al dat dat niet altijd even evident is he bij deze leeftijd.

Nig zei

Dit is dus wat ik noem een schitterende broek. en heeeeel wat beter in elkaar gezet dan ze in de confectie doen. Petje af, dat je die naden zo mooi kreeg in dergelijke ruitenstof.
I love it

Nig zei

Schitterend ! wat een mooi resultaat en... petje af dat je dergelijke ruitenstof zo mooi op elkaar kreeg aan de naden. Daar kan de confectie nog van leren
Proficiat Mia