vrijdag 4 mei 2018

Proefbroek voor tiener kleindochter

Mijn kleindochter vroeg me of ik een zwarte losse broek voor haar kon naaien.
En er mocht wel iets extra aan het model.

Knipmode mei 2018 kwam als geroepen.
Broek patroon nr 20 leek mij ideaal.

Ik besloot een proefbroek te maken  , want het patroon is getekend voor een dame van 1 m 72 , terwijl kleindochter 1 m 64 is.
Ik had een oude lap viscose in mijn kast....

Dit werd de proefbroek :




De broek hangt passensklaar....maar ik moet toegeven dat ik een fout maakte.
De knoopsgaten waar het lint door moet ( veiligheidsspeld) zitten té dicht bij de middenvoornaad.
Ze zouden moeten zitten waar het rode kruisje staat.
Geen nood....daarvoor is het een proefbroek.

Maar ik denk wel dat ze afgewerkt zal worden , want de broek lijkt me best wel leuk.
Vooropgesteld dat de jongedame de print ziet zitten.










1 opmerking:

Katrientje vanalles zei

Ze is echt mooi, Ik zou zo graag dat model voor mijzelf maken. Maar helaas heb ik steeds andere dingen die voor springen.