maandag 7 mei 2018

Nello viert zijn lentefeest

Toen de plannen  nog heel pril waren , vroeg Nello mij , of ik een heel speciaal cadeau voor hem wou maken voor zijn lentefeest : een Thibaut Courtois-pak.

Ik ben de verkleedkledingwensen van mijn kleinkinderen al een beetje gewoon en dus weet ik dat er dan een moment moet voorzien worden om samen foto's te bekijken en de gedetailleerde wensen te noteren. Dit is altijd een heerlijke communicatie.

Met de verzamelde gegevens begon ik mijn lijstje op te stellen voor stoffen en materialen .
Het zoeken/kiezen van een patroon was redelijk eenvoudig : voor de jongens biedt Ottobre een schat aan modellen van shirts en broeken die tot short kunnen aangepast worden.

Omdat ik in die periode niét zélf naar de stoffenzaken kon ( drommelse voet die na een breuk maar niet 100 % wil herstellen) , was ik aangewezen op online stoffenzaken.
Gelukkig ken ik vanuit de Verenigingsancho.nl , waar ik al jaren lid van ben , een aantal webwinkels waarvan de eigenaresse de 'naaikunst beheerst' . Stoffen bespreken is makkelijker als je weet dat de verkoper met je meedenkt.

Mijn proefmodel werd een pyjama.
Uiteraard ook in het thema voetbal.
Ik vond  'toevallig' deze toffe tricot bij http Joyfits.
Ik schrijf 'toevallig' omdat het een reststuk was.
Tja....en wat dan niet mag gebeuren....gebeurt....ik knipte een mouw verkeerd.
O wee....wat nu ?
Ik contacteerde Marloes van de winkel ; maar zij had geen snippertje van de stof meer voorradig.
Ze gaf me wel enkele suggesties om de voetbalprint met een effen stof te combineren.
Dat was het overwegen waard....maar ik zocht nog verder...
...en vond op Dawanda een verkoopster die nog een stuk in voorraad had.

Pfff....eind goed....al goed....






Toen begon het échte werk : het Thibaut Courtois-pak.

Bij Kleurenmix.nl kon ik  de perfecte groen tricot kopen. Lilian begeleidde mij in mijn keuze via mail.

Wie ik ook leerde kennen via de vereniging Sancho , is Sabine , die een naai-en borduurwinkeltje heeft en die ook Flex-en Flock-motieven maakt. Sabine heeft voor mij het zwarte motief op de schouders gedigitaliseerd en in speciale tricot Flex gesneden. Zij maakte ook de letters. Fijn , om telkens weer vol vertrouwen op haar kennis en kunde te mogen rekenen.

En Voilà :







Ik denk dat kleinzoon tevreden zal zijn.

****

In zijn pakje zaten ook nog de bijpassende keeperkousen en keeperhandschoenen.





1 opmerking:

maarten zei

Amai, prachtig werk, mams!