maandag 21 mei 2018

Memory plaid en memory flower

In de voorbije jaren naaide ik tal van kledingstukken voor kleindochter.
Kledingstukken die ik graag maakte....en die zij graag droeg.
Véél stoffen en prints koos zij zelf....en ze wou wel op één of andere manier wat langer van die prints kunnen genieten.

Recent kreeg ze een nieuwe slaapkamer.
Het is een vrij grote zolderruimte met plaats voor een paar favoriete spullen.

Ik besloot een aantal kledingstukken te recycleren om haar kamer verder aan te kleden

-t-shirts en tricot jurkjes werden een memory plaid
-een jurk werd een kussen
-kleinere stukken  werden een boeket






Hier liggen de stukken klaar om op zwarte wellness fleece bevestigd te worden.
Ik'had' een foto van de afgewerkte plaid....maar die is momenteel 'onwillig'.










Enkele details van het boeket :

Zo begint het ;

Daarna knip je rond de bloemblaadjes.



Dan neem je een gedroogd takje en textiellijm

en je wikkelt de bloemblaadjes rond het takje.



Twee bloemen zijn hier al afgewerkt....staan te drogen...



En het boeket werd ingepakt en overhandigd.



En vermits de jongedame een kussenfan is....
naaide ik ook nog een paar extra kussens :





Geen opmerkingen: