zondag 9 mei 2021

Nog een pyjama....en 2 hoezen voor een sierkussen voor de boys.

Er zijn al meerdere pyjama's van onder mijn naaimachine gerold in Coronatijd.

Een  klein positief resultaat dus van de tijd die anders ingenomen werd door uitstapjes ; een citytrip ; een museum-of concertbezoek.

Al mis ik al die dingen wel héél erg.

Ik weet het; een museum bezoeken kan nog altijd;  maar het plaatje klopt niet als je alleen van thuis naar het museum kan rijden op een vooraf gepland uur. Zal je dan zien dat juist dié ochtend de artrose fel van zich laat horen en lang staan té pijnlijk is.

Dus ja : af en toe wat op mijn naaikamer verpozen is dé me-time van het moment.


Ik naaide voor Florian een pyjama in maat 164 ; patroon Rudolf uit een oudere Ottobre in een stof waarvoor ik zijn goedkeuring kreeg.

De stof vond ik bij Framalo.

(Tieners willen graag zélf beslissen wat ze dragen en dat is uiteraard OK)






En al een tijdje op de projectenlijst...nieuwe kussenhoezen in vervanging van de adventskalenderhoezen.

Ik moest even wachten op de boys die er moeilijk uitkwamen wélk 4-5-letterwoord ze op hun kussenhoes wilden.

Maar eens de beslissing genomen , kon ik weer rekenen op Sabine van ' t Naai-en borduurkamertje om de letters voor mij te maken.

Ik heb de hoezen voor de foto even op een kussen gelegd.

De kleuren zijn zwart en zilver.




Ik heb nog niet gehoord wat ze er zélf van vinden.

We vierden wel moederdag....maar in een heel beperkte bubbel ; buiten én op afstand ; en de meegebrachte doos is binnenhuis gezet om later te bekijken.



2 opmerkingen:

Marleen zei

Mooi Mia! Ik denk dat Florian deze pyjama evengoed als huispak zal dragen! Geslaagd hoor!

Omias maaksels zei

Dankjewel, Marleen ! Dat zou best wel eens kunnen ! Een comfortabele pyjama kan perfect als homewear gebruikt worden.