zaterdag 2 november 2019

Wij gingen samen op weekend.....

Een weekenduitstap met kinderen en kleinkinderen hoort er al enkele jaren bij.
Het wordt alleen moeilijker om een gezamenlijk vrij weekend tijdig te kunnen vastleggen, want mooie, grote vakantiehuizen zijn er niet bij de vleet.
Zéker niet als je geen uren wil rijden.
We zoeken bewust naar een vakantiehuis dat voor iedereen binnen het uur ( max anderhalf uur) te bereiken is. En liefst een afzonderlijke woning , niet gelegen in een vakantiepark.
Een huis zoeken in de Ardennen is dus uitgesloten.

Dit jaar moesten we wachten op het eerste weekend van de herfstvavaktie om samen er op uit te kunnen trekken. EN het werd nu toch een vakantiepark.
Ons doel : een groot vakantiehuis in het vakantiepark Landal Nieuwvliet-Bad ( nét over de grens in NL)

We waren gematigd positief over ons vakantiehuis ; het was heel ruim met behoorlijk wat voorzieningen.
Maar er waren ook een paar minpuntjes....want we misten wat spulletjes in de keuken om zélf te koken. Iets wat oud én jong bij ons graag doet.
We troffen het ook met het weer : de voorspelde regen bleef uit.

Zoals gebruikelijk naaide ik een paar dingen voor de kleinkinderen.
Ik dacht : november nadert : het kan koud zijn ; dus een "snuggly" en een "warme pyjama" zullen welkom zijn.

Om de link met Halloween nog even bij te houden...
naaide ik voor kleinzoon van bijna 11 deze snuggly en deze pyjama




Voor jongste kleinzoon ( 8,5) naaide ik deze set :


 ( hij vond de stof super! )


En voor mijn kleindochter ( bijna een dame - 3de jr secundair) naaide ik deze set :




Ze zijn alle drie in hun nopjes met hun nieuwe aanwinst !

Kleindochter bestelde nog een fluffy jasje voor bij de pyjama.
Ik zal dus eerstdaags met een lapje streepjestricot op zoek gaan naar een overeenkomstig roze wellness fleece.


De gebruikte patronen :
-pyjama jongens : ouder nr van Ottobre
-pyjama jongedame : Love notions Classic tee en love Notions duet trousers.

Snuggly jongens : hoodiepatroon ( willekeurig) 2 à 3 maten groter en dan nog wijd uitlopend naar onder.
Snuggly jongedame : Lillesol-Pelle : Bademantel


Stoffen komen van
-Stael in Torhout ( uni tricot en alle fournituren)
-Verkempinck ( wellness fleece)
-Joyfits.nl:  stoffen pyjama jongedame

Sorry : de verkooppunten van de andere prints weet ik niet meer. Dit moet ik in de toekomst beter bijhouden ( tip voor mezelf)







3 opmerkingen:

Corina zei

Die zijn mooi geworden en ik snap best dat ze daar blij mee zijn.
Jammer dat je dingen miste in de keuken altijd gezellig samen kokkerellen

Mariette zei

Mooi allemaal en wat lief dat je dit doet! Zal zeker gewaardeerd worden! Ik hoop dat jullie het gezellig hebben gehad in ons land!

Omias maaksels zei

Dank jullie wel, Corina en Mariette. Ja, hoor ! Het was een leuk weekend. Het is de eerste keer dat wij op gezinsweekend kwamen naar Nederland. Maar we zijn in het verleden al wel vaker met ons tweetjes in Nederland geweest en bewaren daar overwegend goede herinneringen aan. Top bezoek voor ons was de tentoonstelling ( Librije in Zutphen) van de Middeleeuwse boekwerken , waar we door toeval een privé gids kregen. We bezochten toen een aantal Hanzesteden.