zaterdag 9 november 2019

Love Notions Sloane Sweater: er is nog werk aan.


Het patroon sprak me meteen aan toen ik op een blog een geslaagd voorbeeld zag. Het is een patroon voor een iets lossere sweater , ideaal voor wie hier en daar iets wil verdoezelen.



Helaas maakte ik de foute stofkeuzes.
De stoffen vind ik leuk ; maar het resultaat is niet jé van hét.

Ik vermoed dat de stoffen nét iets té stug zijn voor dit model en dat ik dus beter zou kiezen voor een soepele warme stof.
Want dat was OOK de bedoeling : een paar winterse ( warmere)  longsleeves/truien naaien.
En deze stoffen zijn wel zwaar ; maar onvoldoende warm naar mijn gevoel.

Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken ; ik ga de truien wel dragen...maar binnenshuis.


Stof 1 is een  tricot met digitale print. De stof is van  Apfelschick en ik kocht die bij Joyfits.nl


Stof 2 is een gebreide stof , maar met een redelijk hoog polyester gehalte. Ik kocht die bij Stael in Torhout



En dit zijn dus de min of meer afgewezen truien :
Sorry voor de slechte foto's.
Ik heb niet echt een plaats in huis gevonden waar ik de truien kon ophangen om passend op de foto te komen en buiten regende het twee dagen ononderbroken....




Ik ga dit patroon zéker nog gebruiken ; maar dan wel met een soepeler stof.
Misschien een gebreide stof ?
In ieder geval iets wat licht én warm is.





2 opmerkingen:

Marleen zei

Ziet er inderdaad een tof patroon uit!
De eerste sweater ziet er leuk uit! De bloemen das gewoon mijn ding niet.
Ik heb ook dat probleem dat mijn stofkeuze er soms totaal naast is, en dan uiteraard trekt je naaiwerk op niets......heb dus vorige week nog voor gehad met een patroon van
"Maid for mermaids".....Had zovele leuke modellen zien passeren dat ik het patroon kocht. Ik had nog een tricot liggen waarin ik het wou proberen. Het trekt op niets! Zelfs mijn V-hals is niet heel juist/mooi! Maar jij hebt de dapperheid om dit te posten! En eigenlijk kunnen we er alleen maar door bijleren!

Omias maaksels zei

Inderdaad : als je zelf naait heb je af en toe "missers".
Ik troost mij dat ik die ook heb bij kleding die ik koop.
Waar ik perzsoonlijk voor moet oppassen is het feit dat ik kritischer ben voor zelfgenaaide kleding dan voor gekochte. Al weet ik niet waarom.