zaterdag 9 september 2017

Over jongens en fantasie....

Mijn kleinzonen ( 8,5 en 6 ) hebben een ongebreidelde fantasie.
Een film....een Ketnetprogramma....een boek met fantasierijke verhalen is steevast een trigger voor  nieuwe ideeën ; vondsten en spelletjes.

De 'boys' verplaatsen zich graag in allerlei personages.
En omdat ze weten dat ze bij mij terecht kunnen , 'bestellen' ze graag van tijd tot tijd een passende outfit.

Recent is één van hun bestellingen blijven hangen....omdat ik niet onmiddellijk een aanpak vond om een hoofd als dit te gaan namaken.

(Grim uit Beestenboot)

Daar ben ik nog in gedachten mee bezig.




Veel simpeler was de vraag die jongste kleinzoon stelde , toen we onlangs samen op familieweekend waren. ' Of ' ik ook een soort boevenpak/gevangenenpak kon maken.
Ik kreeg bij de vraag een duidelijke omschrijving : wit-zwarte streepjes....ziet eruit als een pyjama....met een soort plat hoedje .
Omdat ik wist dat er in mijn stoffenkast een lap zwart-wit gestreepte nicky velours lag ; heb ik meteen voorgesteld om er een échte pyjama van te maken : een boevenpyjama.

Ik nam vandaag de pyjama mee....maar de jongens hadden een dusdanig drukke dag (met zwemles en basketbal en startdag van de jeugdbeweging)...dat er geen geschikt moment was om de pyjama te showen.

Maar ik had thuis alvast een paar foto's genomen.





Oja : de code moest correct zijn !

EN ik naaide wél een proefhoedje....want zoiets moet echt op maat.
En van de pasbeurt van het proefhoedje heb ik wél een foto :



En wat ik vermoedde....gebeurde ook.
Grote broer wil ook graag een pyjama naar eigen wensen.

Hij bracht me zijn laatste Lego-aanwinst ( een legertank - samengesteld met Lego-onderdelen in Amerika ; want Lego zélf heeft geen tanks) mét het bijhorend ventje.

De kledij van het ventje is zijn pyjama-wens.
Er zal zeker en vast weer wat zoekwerk bij te pas komen.






Geen opmerkingen: