vrijdag 29 september 2017

Als voorbereiding op de Lego-pyjama......een pyjama met luchtafweer-effecten.

Ik beloofde Florian dat ik hem een Lego-pyjama zou maken.
( = een pyjama die er uitziet als de kleding van één van zijn favoriete legofiguurtjes.)
Daar komen nogal wat applicaties bij en het is dus belangrijk om vooraf zeker te zijn over het patroon en de maatvoering.

Florian draagt maat 128-134.
Hij is fijn gebouwd.
Ik kreeg van zijn mama een passende pyjama mee om de maten over te nemen ; maar ik vond het toch iets gemakkelijker om een écht patroon te volgen.
Ik koos voor 2 patronen uit oudere Ottobres.
-pyjamabroek is Ottobre 2009/6 nr 37
-pyjamashirt is Ottobre 2011/6 nr 38

Ik was heel erg verbaasd dat het shirtpatroon té smal was voor mijn fijngebouwde kleinzoon.
Meestal lees ik dat Ottobre breed tailleert.
Aanpassen was dus de boodschap.

In mijn stoffenkast lag nog een stoere jongensprint te wachten op verwerking.
Ik herinner mij niet waar ik die stof ooit kocht.
Aan de reactie te horen was  de print  naar zijn zin....gevechtsvliegtuigen...vond hij stoer !

En omdat ik thuis vergeten was om foto's te nemen , heb ik snel mijn telefoon bovengehaald, zodat er toch nog iets te zien is van de proefpyjama.
(neen ; een goeie fotograaf zal ik , me dunkt, nooit worden )





Ondertussen zijn alle materialen in huis voor de Lego-pyjama.
Dat wordt een exemplaar in Nicky velours.
Die zal zowel als speelkleding (ook homewear) of als pyjama kunnen gedragen worden.

Geen opmerkingen: