zaterdag 7 oktober 2017

De bestelde lego-pyjama.....toch op de valreep afgewerkt geraakt.

Een tijdje geleden naaide ik voor jongste kleinzoon een boevenpyjama in nicky velours.



Toen grote broer ( 8,5 jr) dit zag....vroeg hij mij of hij ook een pyjama mocht bestellen in zulke zachte stof.
Ik zei onmiddellijk 'ja'....maar verwachtte mij op dat ogenblik niet aan de redelijk complexe inhoud van de bestelling.
Hij vroeg me namelijk om een pyjama te naaien zoals het kostuum van zijn recente , favoriete legofiguurtje.
Hieronder staat een vergroting van de voorkant van het Lego-poppetje.


Dit overbrengen op een nicky velours om tot een volwaardige pyjama te komen , vergt enige voorbereiding en nogal wat zoekwerk.

Zo'n tint Nicky is niet overal te koop....en ook de bijgaande tinten waren niet zomaar aanwezig in de winkel.
Ik kreeg gelukkig hulp voor de legergroene nicky van Grietje . Dankjewel nog .
Zoniet was de legergroene granaat niet écht geweest.

En ook het nodige verstevigings-en steunmateriaal leverde problemen op.
Ik kreeg enkele adviezen over Avalon plus en co...
maar kon dit helaas niet tijdig aanschaffen door onverwachte sluitingsdagen van de winkel waar ik dit wou kopen.
Ik heb dus millimetergewijze gebruik gemaakt van Avalon en het stuk soluvlies dat mij restte.


Ik zal jullie , beste lezers , lukraak enkele foto's tonen van de voorbereiding en de werkwijze.







Om uiteindelijk het resultaat te showen :




De pyjama is nog ietsje te lang....maar jongens van die leeftijd groeien vaak snel.








2 opmerkingen:

Mama C zei

Wow, wat een voorbereiding en wat een werk zo'n 'pyama'!!
Maar het resultaat mag er zijn, hoor!

Omias maaksels zei

Dankjewel voor het compliment !