donderdag 29 februari 2024

Sinclair Patterns HARPER : een gratis patroon voor een loshangende cardigan

Ik naaide deze cardigan al eens in zwarte viscose tricot.

Het was toen al duidelijk dat ik dit patroon nog eens zou gebruiken.

Ik heb het vrij snel warm...kleding in laagjes is handig op zo'n momenten.

Bovendien sluit ik mijn vesten/cardigans zelden, ook als er knopen aanwezig zijn.

Ik heb wel van die leuke clips liggen, mocht het nodig zijn om het vest wél gesloten te dragen.

Deze stof:  een soort jacquard in 2 tinten blauw, lag al even in mijn kast.

Om eerlijk te zijn; er zaten ook een paar lurex bloemmotieven in de stof, maar toen ik merkte dat die zouden gaan prikken, heb ik ze er wijselijk uitgelaten.

De stof is wél een polyester stof, het vest moet ik dus geen dagen naeen dragen, want polyester krijgt snel een geurtje.

Ondanks de stofkwaliteit, ondanks het overbodige lurex-deeltje, ben ik blij met dit vest.

De kleuren doen het niet zo goed op de foto; het is dus nachtblauw met een tekening in iets lichter blauw.


De mouwen hebben kleine boordjes:






Ik denk dat er nog wel een Harper zal volgen.....

Geen opmerkingen: