woensdag 10 april 2024

Een trio in blauw

Blauw is mijn zomerkleur voor de basis kledingstukken.

Meestal kies ik voor marineblauw; maar ook koningsblauw vind ik leuk.

Logisch dus dat shirts en topjes vaak een blauwe kleur hebben.

Ik ben trouw gebleven aan mijn shirtpatroon ( Maggie van Bella Sunshine Designs).


Hier staan de 3 blauwtjes netjes bijeen:




Het bovenste shirt is genaaid uit een katoen tricot van Megan Blue Fabrics. Het is een stof die ik graag verwerk omdat ze erg soepel en zacht is.
Ze is ook kleurvast. Ik heb shirts in deze kwaliteit die al tientallen keren gewassen werden zonder dat de kleur aangetast wordt.





Het boordje van mijn shirts was oorspronkelijk wat hobbelig.
Ik vroeg de dames van een naaigroep op FB om advies en paste enkele van hun tips toe.
1. knip het boordje minder hoog. ( ik knipte nu op 4,2 cm)
2. Verdeel de stof zo dat je middenvoor en middenachter het boordje iets meer uitrekt dan bij de opgaande halslijn.
En kijk : dit is het resultaat.




De andere stoffen kocht ik bij Naaiatelies ; het zijn stoffen die de eigenares zélf laat printen.
De stof is ook katoen tricot (= katoen + elasthane).
De gebloemde stof was iets stugger dan de andere stoffen








Geen opmerkingen: