vrijdag 3 maart 2023

Sinclair Patterns " Harper" : een proef cardigan in de maat " petite".

Kleding vinden/kopen als je een "petite plus" bent is vaak een hele opgave.

Broeken vinden is helemaal al een ramp....al hoop ik ooit te slagen, maar dan met een op-maat-gemaakt patroon.

Bloesjes en cardigans vinden lukt nog wel.

Toch wou ik dit (gratis) patroon eens uitproberen.

En eerlijk ?

Het smaakt naar meer.

Hét grote voordeel van dit patroon is het feit dat het in meerdere lengtematen beschikbaar is.

"Petite" gaat voor dames met een lengte tussen 152-160 cm.

"Regular" gaat voor dames tussen 162-170 cm

"Tall" gaat voor dames tussen 170-178 cm.

Ik koos dus voor de kleinste lengte en de cardigan past me perfect.

Ik gebruikte een lap zwarte viscose tricot uit mijn voorraad.

Dit is de versie die tot nét boven de knieën reikt. Volgende keer maak ik de cardigan 10 cm korter.





Ik heb de cardigan nu gesloten met de clips van Coosjebright, omdat de cardigan niét over een sluiting beschikt, maar  de voorpanden zijn ruim genoeg om ze over elkaar te laten vallen.

Mocht ik vaste knopen willen toevoegen, dan zou ik wél wat extra wijdte voorzien.




Geen opmerkingen: