vrijdag 8 april 2022

Nog een zomershirt in zwart.

Ik kocht de stof bij "Le petit lapin rouge" , een Franse stoffenzaak gerund door een Westvlaamse dame. 

De stof is digitaal geprint en voelt redelijk stevig aan.





Het is een moeilijk evenwicht om een mooie print te vinden in een soepele katoen tricot.

Misschien vergis ik mij ; maar sinds de meerderheid van de stoffen een " Gots label" hebben lijken er geen "soepele" tricot prints meer beschikbaar te zijn.

Het wordt dus zoeken naar de gulden middenweg tussen de Gots digitale print in katoen tricot en viscose tricot. Deze laatste is minder vergeeflijk voor rondingen en hobbeltjes.

Maar al bij al ben ik blij met mijn nieuwe t-shirt.




2 opmerkingen:

Marleen zei

Is inderdaad moeilijker te vinden een soepel vallende tricot die tevens een beetje makkelijk verwerkt! Ik hou wel van de viscose tricots persoonlijk. Jouw shirt mag gezien worden hoor, hij is echt mooi.

Omias maaksels zei

Sorry, Marleen voor de late reactie. Maar om een mij onbekende reden krijg ik nooit een melding van reacties.
Door vanaag een nieuwe blogpost te plaatsen zag ik toevallig jouw reactie.
Ik ben minder grote fan van viscose omdat die méér de rondingetjes tekent dan katoen tricot.