maandag 11 april 2022

Broek op bestelling voor jongste kleinzoon

Mijn kleinzonen zijn ( 13 en 11 )  dol zijn op hun skateboard.

Ze oefenen quasi dagelijks en hebben het geluk een mini  "skate ramp " in hun onmiddellijke buurt te hebben.

Oudste kleinzoon die op zoek is naar zijn eigen kledingstijl ; draagt graag van die wijde skatebroeken. Hij kan gelukkig al terecht in de vele skateshops die als paddestoelen uit de grond rijzen.

Helaas hebben die skateshops/skatemerken geen kindermaten, zodat jongste kleinzoon, die bovendien erg smal is, op zijn honger blijft zitten.

Hij vroeg mij of ik zo'n broek kon maken voor hem.

Ik kocht bij Stael in Torhout een lap zwart elastisch katoen. De stof voelt aan als een iets rekbare gabardine.

Ik zocht een oversized model in een oudere Ottobre en paste het aan naar de wensen van kleinzoon. Hij wou dus  een nepgulp en de tailleband mocht elastisch zijn . Dat was mooi meegenomen want als je anders wijde broekspijpen aan een tailleband moet zetten, moet je plooitjes of nepen voorzien en dat wou hij liever niet.

Foto's maken van een zwart kledingstuk is niet makkelijk...zeker niet met een beperkte kennis van fotografie. Maar ik plaats ze toch maar.





Geen opmerkingen: