zondag 20 juni 2021

Als je op kamp gaat en het thema " disco" is.

En je bent een tiener jongen die verkleden een beetje kinderachtig vindt...dan wil je wél je eigen invulling van het thema kiezen.

Een rood, glanzend hemd, dus, zonder tierlantijntjes.

De spitse kraag mag wel.

Ik beloofde kleinzoon zo'n hemd te naaien.

Bij Stael vond ik de gepaste satijn stof ( polyester) een beetje glibberig, maar niet zo glibberig als voeringsatijn. Ook niet zo glanzend als voering satijn, dus hoop ik dat er voldoende glans op zit.

Ik koos voor dit Ottobre patroon; maar paste de kraag aan. (tip op FB gekregen)




Ik heb ook een paar zaken vereenvoudigd; het is tenslotte verkleedkleding en geen ceremoniekleding.

Zo naaide ik geen zakje en maakte ik de manchetten zonder die moeilijker belegtoestanden.


Het knoopsgat in de staander van de kraag was geen makkie. Er gingen enkele proeflapjes de mist in , want het voetje van de naaimachine bleef elke keer op een andere plaats haperen.



Uiteindelijk toch gelukt.

En het hemd is klaar voor een tierlantijntjesloze discoshow.

Ik zorgde nog wel voor een paar accessoires....je weet maar nooit dat hij onverwacht toch zin heeft om uit de bol te gaan. En onze eigen carnavalshop Zonneweelde heeft exact wat ik zocht. ( een rode pruik en een rode discobril) 

Een aan-foto komt er misschien nog wel , maar ik ga het hemd afgeven tijdens de examenperiode , dan wil ik hem niet storen met een vraag naar een foto.











Geen opmerkingen: