dinsdag 5 januari 2021

Ik zeg geen " neen" tegen een paar extra longsleeves.

Recent naaide ik een reeks van 5 longsleeves ; deels met een tailleboord ; deels met elastiek .

Maar ik ondervond dat deze 2 eigenlijk wat té warm zijn voor mij.


Katoen tricot met een stofgewicht van 200gr/m2 is ideaal voor een winters shirt. Als het wat kouder is, draag ik er een gilet boven.

Overigens : ik spreek wel over "longsleeves" , maar ik naai/draag zelden lange mouwen. ik vind die erg onpraktisch in het huishouden. Ik heb het liefst 3/4 mouwen.


Ik keek dus nog even in mijn stoffenkast of er nog een geschikte lap lag.

Longsleeve 6 is genaaid uit deze stof. ( katoen/elasthane - stofgewicht 200 gr/m2)




De print deed mij de stof kopen. ( ik weet niet meer in welke webshop ik die kocht)
Achteraf bezien is dat petrolblauw iets té flets voor mij.
Bovendien zie ik hier en daar iets wit naar boven komen tussen de stiksteken.
Maar het shirt zal zéker gedragen worden.




Shirt nr.7 was eigenlijk de start van de reeks.
Maar omdat ik twijfelde aan de stof ( de print in velours die op de stof ligt , lijkt wat verkleurd te zijn in de was)  had ik die wél geknipt ; maar niet verwerkt.

Omdat één van mijn 2021-voornemens is om géén ' je-weet-wel-zakjes-met-naaiprojecten-in-de-hoek' te gaan bijhouden ; besloot ik het shirt af te werken.
Een doorsnee kijker zal zich niet storen aan de kleursetting .

De stof ligt al jaren in mijn stoffenkast.
Ooit eens gekocht omdat ik de print zo leuk vond.
NU zou ik kiezen voor fellere tinten.







Geen opmerkingen: