maandag 21 december 2020

Ons feest ......ook in lockdown passen zélfgenaaide pyjama's EN de boys showen die graag

 26/12 is van oudsher de dag voor een "gecombineerd" feest met kinderen en  kleinkinderen.

In het rare jaar 2020 is dat echter niet mogelijk.

We zullen ons aanpassen.

Om praktische redenen gaan wij vroeger vieren. In "digitaal ornaat" ! 

19/12 wordt dé dag !

De traditie van cadeautjes mét bijhorend gedichtje waaruit de ontvanger de inhoud van het pakje moet raden , blijft bestaan.

De pakjes werden op voorhand coronasafe afgezet  bij de kinderen.

" Teams" zorgt voor de digitale afspraak.

Het " papierendiefje" gebeurt op afstand ; de geur van de hapjes die nét uit deoven komen moeten we er even bij fantaseren.

Elk zit in zijn bubbel voor het scherm !

En ja....er is plaats voor een grap en en grol.....voor een lekker wijntje.

****

We slikken ferm door dat we nu wel verder alleen zijn aan tafel ; het reestoofpotje smaakt ineens minder lekker.

****

Wél cadeautjes....dat betekent ook : de traditionele pyjama's.

Oudste kleinzoon zit in het eerste jaar secundair en vindt daar goed zijn weg. Het breakdansen doet hij nog steeds en hij oefent ijverig met zijn skateboard en stuntstep. Niet iemand voor een pyjama in lichtblauw met lieve diertjesprint.

En jongere broer moet vaak niet onderdoen voor de kunsten van grote broer.

Bijgevolg koos ik voor een pyjama in zwart nicky velours met een borduursel van een skater.

De Nicky Velours kocht ik bij Stael in Torhout.

Het borduurwerk laat ik graag uitvoeren door Sabine van ' t Naai-en Borduurkamertje. Sabine begrijpt mijn vragen heel goed en voert ze ook perfect uit !

Ik ben een heel tevreden klant.

En zo te zien zijn de boys ook tevreden :


















3 opmerkingen:

Marleen zei

Echt tof! Ziet er heel mooi en warm uit! En weeral iets bijgeleerd zie, ik had er nooit bij stilgestaan dat je dergelijke zaken kon laten borduren! Moet je dit dan doen vòòr je de stof verwerkt?

Corina zei

Leuk en fijn dat iemand je dan zo goed begrijpt.
Mooi eindresultaat en twee blije kleinkinderen

Omias maaksels zei

Dank jullie wel , Corina en Marleen,
De pyjama's zijn steeds welkom bj de boys.
@ Corina : Sabine , die de borduursels maakt , was vroeger ook bij Sancho.
@ Marleen : ik laat het borduurwerk doen " voor " het ineenzetten. Ik zoek zélf een motief via " machine embroidery patterns" of ik vraag wat Sabine in haar bestanden heeft en we mailen over grootte en kleur en zo.