donderdag 17 december 2020

Een poezelige tas

 

Dit project hoort thuis in onze "Corona-Halloween-deal " ; een afspraak die ik maakte met elk van de kleinkinderen . Zij zouden iets voor ons " presteren" en dit was dan mijn tegenprestatie voor kleindochter.

****

Deze poezelige tas....

....zag mijn kleindochter op Aliexpress...



Maar die was té klein ; er konden geen schoolmappen in.

Ik beloofde om een groter model voor haar te naaien.

Dan start ook meteen het dubbele zoeken : naar een patroon.....en naar de geschikte stof.

Er werd wat heen-en weer overlegd met mijn kleindochter over een horizontaal of verticaal gerichte tas ; over de plaats van de draagriemen en uiteindelijk ook over de stofkeuze.

Maar het patroon van de welbekende "tienertas" kon gebruikt worden.

Om het juiste nepbont te vinden had ik gezocht op de site van de regionale stoffenzaken ; vervolgens wat gegoogeld en uiteindelijk in een Facebook-naaigroep om tips gevraagd.

Er kwamen een paar tips ; kleindochter koos voor deze stof van Studio Olive :

Het is een heel zacht , mooi nep-bont


Maar wie eerder met nep-bont werkte ; weet dat dit een stoffige , pluizige aangelegenheid is ; ook al knip je alleen de onderlaag en niet de haartjes.

Door Corona werd de tas pas later geleverd.
Ik vernam , na de examenperiode , dat ze absoluut goedgekeurd is.














5 opmerkingen:

Girl in Uniform Lieve zei

Ze is superleuk geworden. Heel leuk, die uitwisseling met je kleindochter!

Mariette zei

Geweldig! Ik kan me helemaal voorstellen dat die in de smaak valt!

Omias maaksels zei

Dank jullie wel , Lieve en Mariette .

Marleen zei

Voor mezelf is dit minder mijn ding, maar ik geniet ervan te zien hoe jullie (jij en kleindochter) daar zo kunnen over nadenken en over heen en weer sturen en zo! Ik hoop dat ik later met Julia ook die band kan blijven behouden, want één ding is zeker : Je kleindochter vertrouwt je echt! En das pas mooi. Warme en fijne Kerst!

Omias maaksels zei

Neen , Marleen , ik ga daar ook niet mee op straat lopen.....maar ik ben dan ook geen tiener meer ;-).
Ook voor jou gezellige Feestdagen gewenst en een gezond 2021 !