zondag 20 december 2020

Een " fluffy" trui met het patroon " Mirl" van LMV. ( sept 2020) MET foto op model

Op de FB-groep met creaties uit " la Maison Victor" , zag ik een " Mirl" passeren die genaaid was in een harig stofje. ( dank aan K. P.)



Het zag er een leuke, warme , originele trui uit.

Een "cadeau-idee" voor kleindochter in deze Coronatijd met lesmomenten met open raam.


Ik bestelde hetzelfde stofje bij de Stoffenschuur ( Fluffy teddy)

Over het materiaal ben ik vrij zeker dat het kleindochter zal bevallen

Ik heb de halsuitsnijding "voor" iets dieper gemaakt en de kraag wat wijder en iets minder hoog , omdat een trui met rolkraag toch een beetje  "buiten de comfortzone" ligt van mijn kleindochter.


Omdat ik mijn kleindochter niet in levende lijve ontmoet ; vroeg ik haar Mama om wat maten te checken van een  trui die ze vaak aantrekt.

Ook dat was een online communicatie via deze schets. 

blanco heen.....aangevuld terug.

( al moest ik nog wat aanpassen ivm de raglanmouwen)







En hier wat flitsen van het resultaat :

(sorry voor de slechte foto's ; ik ben écht een kluns is fotograferen)





Gelukkig is mijn kleindochter bereid om een paar selfies te maken .
Zoals jullie kunnen zien ; kan de Mirl ook "eigentijds-tienergewijze" gedragen worden.






Ik zal mijn kleindochter , na het ontvangen van het cadeautje, om een selfie vragen.


5 opmerkingen:

Marleen zei

De kleindochter ziet er tevreden uit! en de trui past schijnbaar wondergoed! Proficiat! Is mooi;

Corina zei

Staat haar erg leuk zeg.

Omias maaksels zei

Dank jullie wel, Marleen en Corina !

rietjetoet zei

wow tof, ik mistte je posts al op fb, goed hier te zien dat je niet stil zat...

Omias maaksels zei

Hoi, Rietje , neen , ik zit niet stil. Ik heb wel een paar FB-groepen vaarwel gezegd en ik ben er op een paar nog slechts passief aanwezig.Vandaar dat je minder " naaisels" van mij te zien krijgt.