zondag 16 februari 2020

Nog eens 4 op een rij : pyjama's ditmaal. Jongenspyjama's


Het begon met een belofte om nog eens een nicky velours pyjama te naaien voor kleinzoon van 11.
Hij heeft wat allergische klachten en de dokter verbood flanel dekbedhoezen op zijn bed en flanel pyjama's.
In de winter vindt hij dat niet zo leuk ; hij heeft het graag warm en hield van zijn zachte flanelletjes.

Ik naaide een tricot dekbedhoes als alternatief ; dat is hij volop aan het testen.
Katoentricot geeft duidelijk minder stofpluisjes dan flanel.

Een tijdje geleden naaide ik ook een pyjama voor hem in turquoise nicky velours en die bevalt hem zeer.
Hij koos wijnrode nicky voor een 2de exemplaar.
Hij wou geen afstekende boordjes en geen versiering. Wél een borstzakje.


-Patroon ( Rudolf) komt uit een oudere Ottobre en is mijn vaste pyjamapatroon voor de boys
-de stof bestelde ik bij " Madeline de Stoffenmadam



Jongste kleinzoon ( 8,5 ) had recent een pyjama met Disneyprint gekregen.
De aangekochte stof bevatte 3 panelen.
Ook het tweede paneel beviel hem :
Ik combineerde het met geel......maar merk dat geel toch lang blijft kleur afgeven.





- Het patroon is eveneens de Rudolf uit een oudere Ottobre.
- De Disney print kocht ik bij Joyfits.nl
- De gele tricot kocht ik bij Stael in Torhout




En toen zag ik op een goeie morgen een aankondiging  op Facebook van een leuk " minecraft" tricootje bij " Lavvi Ebbel". Het was lichtblauw met de figuurtjes in bruin-groen ; maar de jongens vonden het té baby-achtig.
Jammer.


Een paar dagen later zag ik dat Stoffen Verkempinck ook deze stof aanbood ; maar dat er andere  tinten beschikbaar waren.
Exact 10 ' na mijn vraag op whatsapp kreeg ik een reactie van beide jongens dat ze dit super vonden.
En zo kwamen er nog 2 pyjama's bij.






In het totaal dus : 4 op een rij.



Jongste kleinzoon was thuis toen ik de pyjama's afgegeven heb en hij heeft zijn pyjama meteen  aangetrokken ' s middags én aangehouden.
Van een compliment gesproken !
















3 opmerkingen:

Marleen Van Hecke zei

Ja ik zou mijn pyjama ook aangehouden hebben hoor! Zo mooi.
Ik vind het ook heel fijn dat je helpt meezoeken naar de juiste stoffen ivm je kleinzoon zijn allergie. Zelf ben ik ook allergisch, en als ik zwak loop of verkouden moet ik zelfs opletten met welke stof ik naai! Zo weet ik dat sweaterstof èn fleece af te raden zijn of ik heb prijs. Maar als ik in topvorm ben kan ik alle stofjes verwerken gelukkig!

Nicole Claudia zei

De pyjama van Nicky velours zal je kleinzoon wel bevallen, fijn dat dat wel goed gaat, want het is zo lekker zacht en warm materiaal en prachtig van kleur!!

Ook die met appeltjesgroen blokjesprint is geweldig!

Groetjes, Nicole

Omias maaksels zei

Dank jullie wel, Marleen en Nicole Claudia voorde complimenten. Ik denk dat er nog wel meer nicky pyjama's zullen volgen.
Sorry ook voor de late reactie.
Blogger werkt al maanden niét mee en kan ik slaag er maar niet in om de vinger op de wonde te leggen van wat er fout loopt.