maandag 3 februari 2020

Een rekensommetje : 2 x 2 = 4 ( shirts) 4-1 = 3 op de foto.

Ik wou enkele shirts naaien en daarbij een nieuw patroon testen.
Maar omdat ik niet zeker was dat het overslagshirt wel zou lukken ,besloot ik ook nog mijn vertrouwde patroon boven te halen voor een exemplaar ( of 2)

Mijn vertrouwde patroon ; dat is momenteel de Maggie Top van Bella Subshine Designs


Voor de dames met een grotere cupmaat heeft het patroon een aangepast patroondeel.



Het patroon dat ik wou testen....en dat al héél lang in mijn kast ligt...is de Jalie Cross Over Top 2449


Ik moet eerlijk toegeven dat ik de uitleg onvoldoende grondig had gelezen en dat ik er bijgevolg van uitging dat de overslag vastgemaakt werd.
Ook al omdat ik in reviews las dat dit "het enige overslagpatroon is waarbij er geen risico is op gapen"

Maar het proefmodel maakte duidelijk dat de overslag toch op één of andere manier moest vastgezet worden.
Er was geen vuiltje aan de lucht zolang er niet gezeten en bewogen werd .
Maar snel verschoof de overslag tot onder de borst en werd het décolleté onfatsoenlijk diep .


Ik naaide van élk patroon 2 stuks...maar vergat ééntje te fotograferen.
( ik naaide het niet voor mezelf)

3/4 gebruikte stoffen kocht ik in de plaatselijke stoffenwinkel . De stof met de zwaluwprint had ik in mijn kast liggen , zonder vermelding van herkomst.

Twee maal de Maggie top








( Het bronsgroen met oker laat zich slecht fotograferen)


Op verzoek voorzag ik de zoom onderaan van een smalle tunnel met elastiek



De Jalie Cross Over Top




Dit was de proefversie ; maar die bleek perfect draagbaar.

Versie 2 gaf ik mee....maar vergat ik te fotograferen.
Ik gebruikte daarvoor deze mooie tricot:


Ook hier werkte ik de onderkant af met een smalle tunnel met dun elastiek.


6 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Fijn dat de Jalie Cross Over shirtjes toch mooi gelukt zijn. Het is altijd afwachten of een overslagshirtje netjes blijft zitten bij het bewegen, want op verrassingen zit je niet te wachten.

Groetjes, Nicole

Omias maaksels zei

Inderdaad, Nicole Claudia, niemand zit te wachten op een "ongelukje" bij een openvallend shirt.
Toch hoop ik nog een ander, béter patroon op de kop te kunnen tikken.

Veertje zei

Hallo ,
Ik ben Vera en oma van drie kleinkinderen .
Ik ben op jouw blog terecht gekomen door op zoek te gaan naar verkleedkleren .
Ik zou het pippi langkous schortte willen maken maar vind nergens een patroon .
Misschien kan u mij helpen , de ottobre 2004 /4 is nergens meer te krijgen .
Kan u mij het patroon opsturen , tegen vergoeding uiteraard.

Tuerlinckx Vera
Witte bergenstraat 31
3200 aarschot

Marleen zei

Het zwaluw shirtje met overslag vind ik heel mooi!

Omias maaksels zei

Sorry Oma Vera , ik kreeg geen bericht van uw reactie hier. Vandaar mijn laat reageren.
Ik ben niet zéker dat ik de bewuste Ottobre nog heb , maar wil eerstdaags wél voor u kijken als u het patroon inmiddels nergens gevonden hebt.
Laat hier maar een berichtje achter.

Omias maaksels zei

Dankuwel, Marleen voor het compliment !