woensdag 8 januari 2020

Zonder veel woorden....

De foto's van de cadeautjes die ik naaide voor " pakjesdag"
( = de dag waarop we samen met kinderen en kleinkinderen Kerst-Huwelijksverjaardag-Nieuwjaar vieren. Meestal in de buurt van 26/12)


Bedjasje in Wellness fleece in oud-roze ; passend bij de pyjama die ik in november naaide.
Patroon Ottobredesign.





Pyjama in appelblauwzeegroen voor kleinzoon van 11.
Op verzoek niets anders dan appelblauwzeegroen.
Hij selecteerde zélf de stof bij Framalo.
Het patroon is een ouder Ottobre patroon.


Pyjama voor jongste kleinzoon ; op verzoek met een "schattig" diermotief.
Stof kocht ik bij Joyfits.nl.
Patroon is een ouder Ottobre patroon.




Speeltruien voor de kleinzonen in Alpenfleece. ( Stoffen Verkempinck)
Uit noodzaak.
Ik zocht eigenlijk gewone fleece met een motief ( zoals de vorige jaren)
Ik weet wél dat fleece een negatief imago heeft ; maar het is wel een materiaal dat snel gewassen en gedroogd is en dat tegen een fameus stootje kan.
Beide jongens kregen dezelfde hoodie ( patroon Yorik Farbenmix) ; maar ik werkte ze anders af. Bij één ervan maakte ik de boorden uit de keerzijde van de stof.











*****

Voordien werd er ook al met appelblauwzeegroen gewerkt ; want door allergie mag oudste kleinzoon geen flanel meer op bed. Hij mag ook geen flanel pyjama's meer dragen.
Er wordt nu getest met een tricot dekbedhoes en een pyjama in Nicky Velours.





Ik wacht nog de resultaten van de test af.


2 opmerkingen:

Marleen zei

ik ben verzot op de peignoir die je maakte! Heel mooi!

Omias maaksels zei

Het is een korte versie, Marleen, ( op verzoek). En kleindochter zegt dat hij heerlijk zit!
Gelukkig....want het naaien was nogal "pluizig".