zondag 28 juli 2019

Er was er eentje jarig.....



➜Eentje met een grote liefde voor kussens:





➜En een grote liefde voor Grieks:



       Eigen idee ; zelfgenaaide kussenhoes ; 
met dank aan Sabine van 't Naai-en borduurkamertje voor de print.
(zeefdruk)
(In het echt is het kussen zwart-wit)



En daarbij een " Omkeerbaar mandje "  ;
genaaid uit Canvas die ik bestelde bij "Spoonflower " met print van het Griekse alfabet.
Het mandje voerde ik met geplastificeerd katoen van " Kleurenmix.nl" .









Behoorlijk wat gezocht naar een Grieks aandoende "inhoud", geschikt voor tieners.
Maar uiteindelijk toch een verzorgingsproduct  kunnen vinden van het merk " Papoutsanis- Olivia".





➜En een grote liefde voor transparant en tasjes:


Ik kocht een (goedkope) transparante draagtas...
en naaide een (heup)tasje om discreet je geld en telefoon op te bergen.

Voor het tasje maakte ik gebruik van het recent verschenen patroon ; Faye van Wisj.


Ik koos voor de maxi uitvoering van het rechtermodel en naaide het tasje in een "Dry Wax Katoen".
Voor de voering koos ik een midweight katoenen stofje dat al even in mijn kast lag.

Ik vond het naaien van het tasje best wel tijdrovend en niet bepaald gemakkelijk.
Misschien komt het ook omdat ik alle stofdelen met opstrijkbaar katoen verstevigde , maar ik moest soms behoorlijk duwen en trekken om de bochten gestikt te krijgen.

Al met al ben ik tevreden van het resultaat:







Het tasje is eigenlijk een heuptasje.
Ik had wat problemen met het aannaaien van de klipgesp.
Wellicht komt dat omdat deze gesp wat abnormaal zwaar was voor dit soort tasjes.
Maar ik kon - helaas - geen lichtere versie kopen in de winkel.








In de transparante tas..
en in het heuptasje...
zat nog een ieniemienie (gekocht) sleutelhangertasje  verborgen
met daarin wat centjes om zelf een paar hebbedingetjes te kopen.
Misschien dat dit grappige vogeltje in dun leder ook zélf te naaien is.





De jongedame heeft even moeten wachten op haar feestje/cadeautjes ( ze verjaart tijdens de examens) , maar ik hoop dat ik ze hiermee kon verrassen !

4 opmerkingen:

Marleen zei

Zo leuk gevonden èn gedaan ! Je tasje ziet er perfect uit.

Omias maaksels zei

Dankjewel,Marleen !

Mariette zei

Bijzonder mooie kado's, met veel liefde en aandacht gemaakt, dat kun je zien!

Omias maaksels zei

Dankjewel, Mariette !