woensdag 23 januari 2019

Wat ik laatste allemaal voor mezelf naaide....

Nog niet geblogd....
Wél al gedragen
Of juist niét gedragen....(helaas)

Ik naaide vlak voor de feesten 2 longsleeves en een t-shirt.
Alle 3 met de bedoeling om in één of andere combinatie dienst te doen op één van de feestjes in gezins-of familieverband.

Omdat ik daar tevreden over ben; besloot ik om mijn oude en getrouwe Ottobrepatroon te gebruiken.
Het model; met boord onderaan, vind ik ideaal voor mij appelfiguur.

Heel veel meer kan ik er niet over vertellen.
Tenzij misschien dat de foto's weer niet denderend zijn.
Ik vind maar geen geschikte plaats binnenshuis om foto's te nemen van mijn paspop Mathilde met de genaaide kleding.
Bovendien is mijn camera wat klein en oud.

****



Shirt 1 ( groen op zwart // polyester velvet bloemen) droeg ik op ons gezinsfeestje op 26/12.
Groen is niet écht mijn tint....maar mijn dochter vond het mooi.









Op Nieuwjaarsdag zouden we gaan eten met de familie en daarvoor had ik het glittershirt genaaid.
Met een zwart vestje erboven kon het perfect voor de verplaatsing.
Ik kon het vestje nadien uittrekken.
Maar alhoewel ik in de winkel de stof had getest op prikken en allergie...
bleek ik het shirt niet te kunnen verdragen op mijn huid.





'Gelukkig' had ik een reserve.
Ik naaide namelijk ook een iets warmere longsleeve in glittertricot. ( Punta met glitter )
met een mooie ketting was die ook voldoende feestelijk.






En toen dacht ik aan wat zomerse shirts te beginnen ; maar werd het kouder én was één van mijn zwartwitte longsleeves erg snel vaal geworden. (GRR)

Dus naaide ik in de dagen rond 20/1 nog  2 nieuwe longsleeves.

Een felpaarse ; om onder een zwart gilet te dragen:


En een exemplaar in een superzacht en mooi stofje :






Ik ga beslist nog enkele stofjes van deze kwaliteit kopen. Ik heb er nog een paar in mijn kast.
Jammer dat hun aanbod in mijn kleurengamma ( basis zwart of donkerblauw of korenblauw) niet zo groot is.

Maar misschien brengt de lente-zomercollectie nog wat prints die mij bevallen.




2 opmerkingen:

Nig zei

wat een mooie collectie !!!
toch jammer van die allergische reacties

Omias maaksels zei

Dankjewel, NIG