vrijdag 23 maart 2018

SWAP : de ontknoping

( Met iets vertraging gepubliceerd , wegens blogger-problemen )


Het is 21 maart vandaag : het begin van de lente.
21 maart is ook de dag waarop de swap-cadeautjes mogen onthuld worden.(zie vorige blogpost)

Hoe zat het nu ook al weer ?
Een project naaien voor een onbekende bestemmeling en zélf een project ontvangen van een onbekende afzender.

Helemaal in het wilde weg hoefde ik natuurlijk niet te tasten.
Ik 'kreeg' een aantal gegevens...
en ik 'zocht' over de dame waarvoor ik iets zou naaien bijkomende kenmerken op via het forum en via Facebook.

Dit wist ik allemaal te verzamelen. (vetgedrukt staat wat ik kreeg)
Mijn swap-begunstigde :
-woont in het zuiden van Nederland ; maar is niet écht fan van carnaval.
-zij heeft 2 kinderen : een dochter van 15 en een zoon van 12
-haar favoriete kleuren zijn donkerblauw ; fuhsiaroze en groen
-zij houdt van wandelen en lezen (fantasy)
-zij heeft geen blog ; wél een Facebook-en Instagram account ; maar post niet zo vaak iets
-zij heeft iets met scouting
-blijkbaar heeft ze een airfryer
-zij naaide al een paar serieuze tassen ( Farbenmix adventtas en de Sancho kersttas)
-zij kan jassen naaien

Met deze gegevens begon ik te denken:
-de dame woont in Nederland ; dus geen 'zwaar' project bedenken , in verband met de verzendkosten.
-deze dame kan beter naaien dan ik.
-ze naaide al jassen en grotere tassen ; dus ga ik zeker geen eenvoudig tasje opsturen.
-verder weet ik weinig over haar kledingvoorkeur.
-mijn voorraad katoen is eerder beperkt ; in mijn stoffenkast zie je vooral tricot stoffen
-de favoriete kleuren van de dame heb ik niet ; een mix van kleuren wellicht wel.

Ik snuisterde door Pinterest...
noteerde een paar ideetjes...
-een boekomslag ?
-een handdoek met ophangsysteem ? ( zie foto onder)
-een keukenschort misschien ?

Ik besloot een keukenschort te maken...
handig voor allerlei experimenten met de airfryer.
Of misschien was de dame wel kookmama op het scoutskamp ?

Ik tekende een patroon uit van een keukenschort ; knipte de delen ; ook het biaisband van dezelfde stof. Ik zag pas dat de print niet goed op de stof stond toen ik de zak wou knippen.
Ik heb toen even geaarzeld....verder naaien of niet...besloten dat ik dit niet kon maken en het project terzijde gelegd. Ik zal de schort later wel voor mezelf afwerken.

Ik diepte een ander katoentje uit mijn reserve stoffenkist...een katoentje met retro motieven.
Ik koos dan ook voor een ander modelletje keukenschort ; eentje dat ook in de jaren 50 van vorige eeuw in zwang was.
Omdat deze stof veel lichter was dan de eerste , heb ik het schortje volledig gevoerd met dun wit katoen.

En nu hopen dat de dame in kwestie niet al teveel kritiek heeft op mijn amateuristische naaikunsten.
Want daar had ik , bij het accepteren van deze uitdaging , niet bij stilgestaan...dat ik wel eens iemand kon treffen die naaitechnisch veel sterker is dan ik.
Maar soit....dat is nu eenmaal eigen aan een swap.

Ik verzamel hier alle foto's op een rij.
Ze zijn niet zo denderend ; helaas.

De tekstballonnen op de stof :









Het schortje :



Een blik op de voering :

Deels opgevouwen :

In de omslag


_________

Dit project haalde het niét :
http://theuncoordinatedmommy.com/diy-hanging-dish-towel/




En dan kreeg ik ook mijn eigen swap-cadeau : Dankjewel Jacqueline !
Een erg mooi etui 
in mijn favoriete kleuren
voor iets wat ik vaak en graag doe : ideetjes verzamelen en opschrijven
écht een schot in de roos !











Geen opmerkingen: