zondag 5 februari 2023

Een (winters) nakomertje : Bella sunshine Designs Maggie in polyester tricot

De stof had ik liggen van begin 2022....het shirt werd geknipt eind oktober 2022...maar het belandde in de doos " nog af te werken" omdat ik andere prioriteiten had.

Ik kocht de stof omwille van de print bij Stael in Torhout.








Dat het om een polyester stof ging was geen al te grote hinder voor mij om de stof te kopen. Ik kén de nadelen (snel onfris ; niet zo milieuvriendelijk); maar ik ken ook de voordelen, want het is niét mijn enige shirt in polyester.  De stof is zacht en warm; als je het shirt maar één dag draagt én het is winter, dan is er nauwelijks gevaar voor transpiratie en onfrisse geurtjes. Bovendien zijn dergelijke shirts snel droog na het wassen en moeten ze meestal niet gestreken worden.

Ik gebruikte -voor de zoveelste keer- het patroon Maggie van Bella Sunshine Designs.

Samen met het basic shirtpatroon van Ottobre zijn dit de shirtpatronen waar ik meest gebruik van maak.

Ik ben er blij mee.


                                               



2 opmerkingen:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat een mooie print!

Omias maaksels zei

Dat vond/vind ik ook. In het écht zijn die fijne rankjes nog iets feller van kleur. En de combinatie zwart-kleur is iets waar ik van hou.