vrijdag 18 november 2022

Christmas gnome in plaats van adventskalender

Pre Corona maakte ik een paar keer een verrassing voor de kleinkinderen in de advent of kersttijd. Soms naaide ik ook een Halloweenverrassing.

Dit jaar gooide ik het op een andere boeg.

Hoé het idee in mijn hoofd kwam, weet ik niet, maar ik zocht naar iets dat te maken had met "gezelschap...gezelligheid"....en zo kwam ik op het naaien van een "gnome".

Via Pinterest ( mijn favoriete zoekruimte) vond ik inspiratie én een patroon.


In de Scandinavische landen staat een gnome voor " bescherming bieden voor het erf ; de woonplaats en zijn bewoners".

Ik gaf mijn gnome dan ook deze eigenschap mee. De kleinkinderen krijgen hun gnome tegen het begin van de advent ( 27/11) en kunnen die op hun kamer zetten als gezelschap gedurende de laatste weken van  het eerste trimester. Meestal verblijven ze dan vaak op hun kamer omdat er examens zijn.

Maar de gnome zorgt ook voor spanning en verrassing.

In de rug van de Gnome verwerkte ik een rits, waarachter een verrassing zit.

MAAR: zoals bij een adventskalender mag die verrassing maar op een bepaalde dag geopend worden. Namelijk de laatste dag van de Advent: 24/12.


Op deze foto staan 2 van de 3 gnomes:



En hier nog eens apart met een andere achtergrond, zodat de benen/voeten wat duidelijker zijn.


De voeten vullen met kussenvulling was geen makkie; gelukkig heb ik van prym zo'n hulpmiddeltjes.




PRYM omkeerset

Héél benieuwd of ze zullen kunnen wachten tot 24/12 om de verrassing te bekijken!

5 opmerkingen:

Thea zei

Hallo,

Wat zijn ze leuk geworden!! Ik denk dat ze er vast blij mee zullen zijn! Benieuwd naar wat er in zit!!

Lieve groetjes van Thea♥

Omias maaksels zei

Dankjewel!
Voorlopig blijft het nog even geheim wat er in zit. ;-)
Of ze zélf het geduld konden opbrengen om te wachten met kijken? Dat zal ik vermoedelijk niet te weten komen.

Omias maaksels zei

En...ze hebben geduld geoefend :-).
Op 24/12 in de vroege ochtend kreeg ik de eerste code door.
Onder het ritsje in de rug zat een klein zakje met daarin een code die ze mij moesten doorsturen.
Die code stond voor een aankoopbon bij één van hun favoriete webshops. ( het zijn tieners...de bon was héél welkom)

Marleen zei

Zo leuk!
Die Prym stokjes is dat om iets om te keren ook? Werkt dat goed?

Omias maaksels zei

Ja, Marleen , die Prym stokjes werken goed.
Blij dat ik ze had voor dat klusje.