maandag 24 oktober 2022

Nog een tienerpyjama

Een tijdje geleden liet ik de donkergroene pyjama zien die ik naaide voor mijn kleinzoon.

Ik naaide diezelfde pyjama ook nog eens in donkerblauw.

En toen vond ik in mijn stoffenkast nog een redelijk grote lap bamboe tricot. Ik besloot die ook te verwerken tot een pyjama.

Ik moest - helaas- wat aanpassingswerk doen , omdat ik nét niet genoeg stof had om alle patroondelen te knippen. Een naadje onderaan de mouwen bleek een goede oplossing.

Het was de eerste keer dat ik met bamboe tricot werkte. De stof zélf is héél soepel en kijkt een beetje op viscose tricot.

Maar bamboe tricot heeft blijkbaar enkele voordelen.

Dit vond ik op internet:



En zo ziet de pyjama er uit:






En hier een extra foto met het naadje op de mouw




Geen opmerkingen: