zaterdag 5 maart 2022

Combinaties maken met zwart in de zomer.....eerder ongewoon

 In mijn lente-zomergarderobe zijn marineblauwe basics bijna standaard ( blauwe pantalons ; blauwe gilets ....) Daar horen dus shirts en bloesjes bij die accorderen met marineblauw.

Maar daar ik een lessenreeks " bewegen op maat voor senioren" volg in de kinepraktijk, heb ik bij mijn zwarte joggingbroek en legging ook een paar passende t-shirts nodig.

Ik koos 2 stofjes uit mijn voorraadkast, beiden zijn katoen tricot, om mijn favoriete shirtmodel te naaien ( Bella Sunshine Designs Maggie)


Deze zwart-grijs-wit print kocht ik via een Facebookverkoop.

Deze redelijk felblauwe tricot  ( in het écht iets feller dan op de foto) is een Swafing stof : Lila-Lotta Snowflakes.




En dit zijn ze geworden
Ze hebben allebei een elastiek onderaan.
Ik vind zo'n licht bloesend model wel mooi voor mijn figuur.
Ik pas onder de noemer : " petite plus " en ik heb een appelfiguur.



In het écht dus veel feller blauw.







2 opmerkingen:

Marleen zei

De felblauwe variant krijgt mijn voorkeur! Maar de andere ziet er ook leuk uit hoor. Ik ben ook een appelfiguur, en inderdaad onlangs werkte ik ook twee tops af met een elastiek onderaan. Ze gingen al een 3 of 4 tal jaar in mijn kast zonder elastiek onderaan en werden niet gedragen omdat ze te recht stonden....nu is het veel beter. Ook daarom dat ik van soepele stofjes hou, die vallen mooi nonchalant! en ja ik val ook onder de nummer van petite :-)

Omias maaksels zei

De t-shirts zijn niet zo vaak gedragen geweest....daar was het té warm voor. Ik draag nooit gewoon recht doorhangende shirts ; maar kies altijd voor een boord of een fijn elastiekje onderaan. Ik zou wel eens willen experimenteren met een boord in rimpelelastiek. Maar daarvoor eens een lichte tricot op de kop tikken.