zaterdag 17 juli 2021

Shortama's voor de jongedame

Enige tijd geleden won mijn dochter een prachtig stukje Znok tricot in zwart-wit.

(print bladeren en bloemen)

Alle Coronaperikelen die tussen de ontvangst van het stofje en het verwerken ervan kwamen te liggen , hebben de milde gever van de stof laten verdwijnen in het grote wereldwijde web.

Onmiddelijk na de ontvangst van het stofje werd onderhandeld over de bestemming.

Kleindochter ( gaat naar 5de jaar secundair) was wel fan van het stofje.

Na bereking kon er nét een shirt uit ; mits een aanvulling in zwart kon er dus een shortama uit genaaid worden.

En terwijl ik de zwarte stof in mijn kast aan het bekijken was ( wit-zwart lag erboven) , zag ik ook de stof met print liggen ( gekocht via FB enige tijd geleden al) . Ik besloot die ook te verwerken tot een shortama.  Ook met een zwarte short, dus.


Officieel is een shortama een pyjama met short.

Maar niemand belet de jongedame om deze setjes als vakantie-en strandkledij te dragen.

Ook al weer door de Coronaperikelen was maten nemen en passen  een lange afstandsgebeuren.

Ik naaide een proefshortama en scheef een begeleidende  brief  met de vraag om  de lengte en breedte op diverse plaatsen te checken en eventueel te fotograferen, zodat ik het patroon kon aanpassen.

De proefshortama heb ik - helaas- niet gefotografeerd.

Dit zijn de shirts .

De shorts zijn uni zwart.





Geen opmerkingen: