zaterdag 17 juli 2021

Een luchtige , zomerse broek : de Nara Pants van Coffee and Thread

Eindelijk kon dit project  afgewerkt worden: de "Nara Pants".

Ik WON op 21 november 2019 het patroon en een tegoedbon voor stof , via de Blog van Anja Wouters : "Stokstaartjedoethetzo".

Mijn dochter bleek geïnteresseerd in zo'n broek ; maar wou graag een zomers exemplaar. Dus besloten we, in onderlinge afspraak met de winkel waar de stoffenbon vandaan kwam, om te wachten tot in de lente om de stof te kopen.

Mijn dochter koos deze stof:

De kleur is moeilijk te vatten op de foto ; het is grijs-bruin met oker.





Ik besloot om  een proefmodel te naaien uit een katoentje uit mijn stoffenkast.



Maar toen kwam Corona...de Lockdown....het afstand houden....en de proefbroek kwam daardoor maar eind augustus 2020 bij mijn dochter. ( we mochten toen even wat meer in  beperkte kring)

Maar daarna ging alles weer dicht. En het werd winter....en we bleven afstand houden. En zomerse projecten zaten lang niet in onze hoofden.

Nu is ook de dochter gevaccineerd en durven we al eens afspreken.

De Nara Pants kwam dus weer op de naaitafel.

Dit is het resultaat.

( op de foto's is slechts één broekspijp voorwaardelijk gezoomd)




Ik kon er niet voor zorgen dat de print doorliep in de zakken ; daarvoor was het verloop van de print te groot.



Met een welgemeend dankjewel aan :

Anja van " stokstaartjedoethetzelf" voor de Give- Away 

Olga van Coffe and Thread voor het patroon :

Huis van Katoen voor de bon van € 25 :

2 opmerkingen:

Anja Wouters zei

o whaah wat een mooie broek is dat, daar zal je dochter van kunnen genieten deze zomer denk ik. En nu nog duimen voor goed weer he.

Omias maaksels zei

Ze is in het echt nog mooier ; omdat de tint warmer is dan ik , met mijn bescheiden fotografeertalent, op beeld kreeg.
Inderdaad : nu het weer nog !