donderdag 11 februari 2021

Regelmatig in zwarte sportbroek naar de kine....vraagt om nog wat geschikte longsleeves.


Eerst wil ik mijn titel verduidelijken voor mijn Nederlandse volgers.

Naar de kine gaan ; naar de kinesist gaan ( kinesitherapie) is in Nederland de fysiotherapeut/fysiotherapie.

Ik draag dan inderdaad één van mijn zwarte sportbroeken/trainingsbroeken en kieskeurig als ik ben , wil ik daar liefst geen donkerblauwe truitjes bij dragen.

Dus ging ik op zoek in mijn lappenkast naar zwart tricot ( katoen met elasthane is het best geschikt) en haalde ik als eerste deze stof boven.


De stof is een zwart-wit print in katoen met elasthane.


Helaas moest ik , na het voorwassen , vaststellen dat er witte pluisjes op de stof gekomen waren.
(wasmachine met wasmiddel wol/zijde  op 30 ° + zwieren op laag toerental + drogen op het rek)
Dat viel mij ; gezien de producent en de prijs , eerlijk gezegd wat tegen.
Ik hoop dat dit geen begin is van snelle slijtage.

Ik koos voor het basic Ottobre patroon  : een patroon met diverse mouwlengtes dat in een oudere Ottobre stond ( 2006/2) ; maar dat Ottobre Design enkele jaren geleden ook als apart papieren patroon uitbracht.





In de grotere maten is er extra borstwijdte voorzien.

Ik koos vanzelfsprekend voor 3/4 mouwen omdat ik dat praktischer vind dan lange mouwen.





En deze stof op zwarte ondergrond had ik ook nog in voorraad ( gekocht bij Stael -Torhout )


Op zich een heel mooie tricot /print.....maar voor een longsleeve  in een grotere maat valt deze print toch iets té flashy uit. De print is veeleer geschikt voor een accent ( vb korte mouwtjes bij een zwart shirt)

Ik weet dus niet of ik het shirt veel zal dragen.



Ik zocht dus naar een alternatief.
Deze stof komt ook van Stael in Torhout.
Ik hou van deze kwaliteit ; moet dus nog eens navragen van welke producent die is.
De tricot stof is fijner geweven ; een tikkeltje dunner dan de zwart-rode.
Onderstaande foto valt een pak feller uit dan het shirt in werkelijkheid is.
Maar de tinten waren moeilijk te vatten voor mijn bescheiden camera.




Deze detailfoto van de stof is méér waarheidsgetrouw.
De donkerste tint is paarsblauw en het geheel oogt dus wat zachter ; iets klassieker ook ; naar mijn gevoel.



Wellicht zijn dit de laatste longsleeves....en worden de volgende naaiprojecten wat zomerser.







Geen opmerkingen: