donderdag 12 september 2019

Twee tussendoortjes...

"Kan je mij een eenvoudige laptophoes naaien" ?  vroeg mijn dochter.
Zij reist vaak met de trein naar het werk; neemt dan haar laptop mee in een grotere tas en ze wou dat iets discreter maken.
NU zat de laptop goed zichtbaar in de grote tas....klaar voor een pickpocket.
Een discrete hoes zou welkom zijn.
(alhoewel de vorm van de laptop zich altijd zal verraden , denk ik)

Ik gebruikte nepleder en quiltkatoen voor het (proef)exemplaar.
Ik schrijf "proef" omdat ik niet tevereden ben over de afwerking.
Ik kwam er namelijk té laat achter dat ik in de winkel een deelbare rits had gekregen, terwijl ik die niet gevraagd had.
?? Bestaat dat wel : een niet-deelbare blokjesrits ?

In ieder geval kon mijn dochter hiermee al testen:






Het tweede tussendoortje naaide ik voor mijn moeder.
Toen ik er vorige week binnenkwam,zag ik dat haar altijd aanwezige  "schortje" behoorlijk versleten was.
Ik stelde voor om het mee te nemen voor herstelling.
Maar dat liet het oude schortje niet toe. De stof was té ver versleten.
Ik recycleerde een ongebruikt tafellaken  ( Zeeman) tot schort









Geen opmerkingen: