donderdag 6 juni 2019

Studeer - shorts

Het einde van het schooljaar nadert...
De examens naderen...
De gebruikelijke jogging die op studiemomenten aangetrokken wordt, vindt mijn kleindochter stilaan te warm worden.
De tricot shorts die uit de kast werden gehaald waren allemaal te klein geworden , dus kreeg ik de vraag om een paar nieuwe sportshorts te naaien.

Gisteren kon ik 2 exemplaren meegeven.
Eén short in French Terry , die ik naaide naar een model uit een oudere Ottobre ; mét zakjes.
De onderkant werkte ik af met een smal boordje dat ik met de lusjeskant bovenaan monteerde.





Eén short in tricot ( katoen/elasthane) , genaaid naar dit patroon van https://www.purlsoho.com/create/2014/07/24/corinnes-thread-city-gym-shorts-for-all-ages/


Ik maakte gebruik van de handige pakjes tricot biaisband van Oaki Doki





Wellicht volgt er nog wel zo'n exemplaar , want " studeer-shorts" zijn ook goede "vakantie-shorts", toch ?


Geen opmerkingen: