vrijdag 26 april 2019

Een paar t-shirts voor de jongedame die een groeischeut kreeg

Het eerste shirt is deels gerecycleerd.
De stof met print komt uit een eerder genaaid en te klein geworden t-shirtjurk.
Recycleren is een "hot item" in "naailand".
Neon prints zijn frequent aanwezig in de lente-zomercollecties.
Deze 2 gegevens verwerkte ik in dit knoopshirt.
Ik gebruikte een patroon van Ellie & Mac
en keek op Pinterest naar een Tutorial voor de knoop onderaan.











Het tweede shirt is een basic model.
Ik maakte de mouwtjes extra kort.
Samen met de zalmroze kleur zorgt dit voor een zomers effect.
Ik gebruikte dit patroon van Bella Sunshine Designs



Ik weet niét wie de designer is van de stof,omdat ik de stof overnam van iemand.
Maar het is een stofkwaliteit die mijn wél bevalt.
Het is katoen tricot ( katoen met elasthane) , maar een tikkeltje dunner dan de doorsnee katoen tricot.
Je hebt dus wél een soepel vallende tricot....maar ook het voordeel van katoen.

Ik hoop nog eens zulke stof te kunnen op de kop tikken.






Om de maat te bepalen , maakte ik van deze shirts eerst een proefmodel in een print die iets minder "tienerlike" is. Ik zal die later afwerken tot pyjamashirts.

1 opmerking:

Kim Laverze zei

Dat zijn leuke shirts geworden! Het stofje met de pauwenveren is super! En wat staat het boordje mooi aangezet.