maandag 6 augustus 2012

Strokenrok-dubbellagig-voile-maat 134

Gebruikt patroon : Ottobre zomer 2006 nr 35.
Maat : 134 / iets korter gemaakt .
Stof : gebloemde voile + heel fijn wit  katoen van fabrieksverkoop van Gymp .

Beoordeling : goed patroon voor heel lichte stoffen.
Lengte goed controleren , want het patroon is redelijk lang ; ook al tonen de foto's in Ottobre dit niet meteen.
Het rokje is zwierig , wat de jongedame kon appreciëren.

De foto's zijn niet denderend van kwaliteit.
Een foto op model was er tijdens het checken van de taillewijdte niet bij ; daarvoor waren we te haastig.
Bij het rokje een gekocht t-shirt van Persival.

Nota :ik heb geen foto op model.
Ik heb het rokje al wel zien dragen...en eerlijk gezegd : ik ben niet tevreden.
Niet direct omdat het rokje te lang is naar mijn gevoel.
Maar er is iets mis met het patroon.
De derde strook (van onderen beginnen te tellen) is ; naar mijn bescheiden mening té smal.
Zo waaiert de volgende strook plots veel wijder uit ; wat een zeker onevenwicht geeft.
Daarnaast denk ik dat dit soort rokjes beter past bij heel dunne meisjes. 
Voor meisjes die niet echt een uitgesproken taillelijn hebben , bestaat het risico dat de dunne stof vooraan naar beneden schuift ; waardoor het rokje ongelijk hangt.
(reden waarom ik , met mijn brede taille geen rokken draag)








1 opmerking:

Zussies zei

Ik vind het een mooi setje!! Leuk detail die roezeltjes op het shirt!!