vrijdag 24 december 2021

Korenblauw - koningsblauw - Bleu royal

Eén van mijn favoriete tinten.

Meestal hou ik het bij een accessoire....maar nu heb ik 3 lappen koningsblauw opgediept uit mijn stoffenkast.

*Blue royal doet mij altijd denken aan Wim Sonneveld 's " Man achter het loket "   ;-)



Stof 1 is een genopte tricot met hier en daar een glittertje.

De stof ligt al enkele jaren in mijn kast en ik kocht ze bij " de beer" in Harelbeke.

Tijdens het knipppen bedacht ik dat die glittertjes wel eens zouden kunnen prikkken in de huid...maar ja ; té laat bedacht. Dus moeten er oplossingen gezocht worden.

Ik besluit dus om in de halsboord vooraf de glittertjes weg te nemen. Ze zijn opgenaaid in een strengetje van garen ; dat kon ik dus voorzichtig lostornen. En niemand die ziet dat er op die 2 cm boord geen glittertjes staan.








Stof 2 zorgt ervoor dat ook de andere glitters niet kunnen prikken. Deze tricot stof is zeer licht ; kan dus best dienen als topje voor onder het glittershirt. ( geen foto - gewone tanktop in viscose jersey)




Stof 3 in  koningsblauw is een Swafing Tricot waaruit ik dit shirt naaide.

Ik personaliseerde het met een gouden opdruk ( betekenis = terwijl ik adem, hoop ik)

Opdruk met dank aan Sabine van 't Naai-en borduurkamertje.






Geen opmerkingen: