donderdag 19 augustus 2021

Breezeshorts van Made-it Patterns : het proefmodel.

Het is wat ongewoon om een proefmodel te beschrijven , nadat het uiteindelijke resultaat al bij de draagster in gebruik is.

Dat heeft er alles mee te maken dat ik bij het uittekenen van het patroon wat in de war was  door het ongewone gebruik in het patroon van ( Engelse) koekjesnamen in plaats van maataanduidingen.

Mijn proef-short was dus té ruim.

Ik besloot dan om eerst de zwarte short af te werken in een kleinere maat en later deze proefshort los te tornen en iets kleiner te hérnaaien.

Lostornen in linnen-viscose is geen makkie....de rafels zijn er snel in dit weefsel.

Maar het lukte.

Deze is dus de maat " Bourbon" en ik gebruikte die voor een heupwijdte van 107 cm. Er wordt immers uitgegaan van de heupwijdte voor het naaien van de short.


Ik ben wél blij met de kwalteit van deze stof. Ze is nét een tikkeltje zwaarder dan de zwarte ; maar valt even soepel. Ze kreukt iets minder en dat is mooi meegenomen.

De kleur zélf was niet 100% de wens van de toekomstige draagster ; maar ik denk dat ook deze short vaak zal gedragen worden.

Ik kocht de stof bij Stael in Torhout.

Zoals blijkt uit de foto's is het okergeel van de stof moeilijk vast te leggen.

De échte kleur zit tussen de 2 in.





Geen opmerkingen: