donderdag 26 november 2020

Damespyjama's katoen

 In 2016 naaide ik al eens een paar pyjama's voor A.

( Ik schrik ervan dat dit al 4 jaar geleden was)

Dit was toen het proefmodel 


Een paar maanden terug vroeg A. of ik nog eens een paar pyjama's kon naaien.

Ze zijn immers moeilijk te vinden in de winkels : pyjama's in katoen met lange broek en lange mouwen.


Omdat A. niet in mijn buurt woont ; onderhandelden we online over de stofkeuze ( materiaal én print)

De roze stof ( popeline) vonden we bij Stael in Torhout.

De stof met brilletjes vonden we bij Verkempinck in Oostende.

Ik gebruikte het Burdapatroon zoals bij het proefmodel.


Over de stof moet ik eerlijk bekennen  dat het katoen wél voldoende stevig was ; maar dat ik de glans miste van de " roze-olifantjes-stof "  van deze pyjama uit 2016.

Jammer dat ik mij niet meer herinner waar ik toen die mooie popeline gekocht heb.


****


Het naaien duurde door een paar technische problemen wat langer dan verwacht ; maar uiteindelijk zijn de pyjama's eergisteren bij A. afgeleverd.








Geen opmerkingen: