zondag 11 oktober 2020

Een dekbedhoes op bestelling.

 Mijn kleinzoon van 12 is breakdancer ; houdt van skaten en hiphop én van graffiti.

( Hij doet het laatste niet zélf , voor alle duidelijkheid)

Hij bestelde recent een dekbedhoes met graffitiprint.

Die zijn hér en dér wél in de winkel te koop ; maar in een té klein formaat.


Een dekbedhoes......fluitje van een cent , zal je denken.....enkele rechte naden stikken en het zaakje is geklonken.

Klopt.

Maar om een dekbedhoes in graffitiprint te naaien heb je wél stof nodig in die print.

En liefst in de juiste breedte en in een geschikte kwaliteit.

U begrijpt het al , beste lezer , er is véél tijd gegaan in het zoeken naar een zaak die deze graffitistof verkocht.

Viavia vernam ik op één van de Facebook-naaigroepjes dat "babystofjes.nl" een tricot stof had met een dergeljke print.

Ik wou de zaak mailen om te vragen of die producent ook een geweven versie in het aanbod had , maar ik kwam nét op tijd om te zien dat de stof, waar ik al dagen naar op zoek was , nieuw werd aangeboden in hun collectie.

Ik heb niét geaarzeld....en meteen de stof besteld.

De kwaliteit is prima. Een mooi dichtgeweven popeline met een lichte glans.

De kleuren zijn schitterend. In de overigens volledig witte kamer van mijn kleinzoon zal de dekbedhoes een eyecatcher zijn.


En alvast verpakt : mét bijpassende sloop ; mét grote instopstroken én geschikt voor een matras van 2 m 20 : de hoes :






3 opmerkingen:

Marleen zei

Wauw wat een toffe dekbedhoes! Dit gaat hem inspiratie geven als hij hierin wegdroomt. Heel mooi Mia.

Nicole Claudia zei

Wauw, dat is zeker een zoektocht geweest naar de juiste stof (print en kleur... want soms vind je de juiste print, maar dan is het nog niet de juiste kleur en andersom).

Hij zal er superblij mee zijn met zijn dekbedhoes!

Groetjes, Nicole

Omias maaksels zei

Dank jullie wel, Marleen en Nicole Claudia.
Hij straalde toen hij voor het eerst kon slapen onder zijn nieuwe dekbedhoes. ( zag ik op de foto - coronasafe)
Ik was ook erg blij met de kwaliteit van de stof. Popeline met het aanvoelen van weleer.