dinsdag 8 oktober 2019

Hoé bescherm ik mijn I-phone en oortjes en nog een paar kleinigheden in een grote tas.

Bovenstaande vraag leidde mij in eerste instantie naar Pinterest ( daar vertoef ik regelmatig).
Maar het aanbod aan pins was redelijk klein.
En dat aantal verminderde toen ik verder ging zoeken naar een tutorial of een patroon.

Ik besloot dus maar zelf te gaan meten en rekenen en tekenen.
Ik naaide dit proefexemplaar.

Waarom : "proefexemplaar" ?

Ik ben niet zeker dat mijn stofkeuze de béste keuze is.
Het tasje ( of hoes , als je dat liever hoort) valt redelijk zwaar uit.
En een vrouw, die sowieso al veel meesleurt in een handtas, zou er eigenlijk moeten op letten om het gewicht van dat materiaal minimaal te houden.
Zéker als de handtas over de schouder gedragen wordt.
Véél gewicht is belastend voor schouder en nek.

Ik gebruikte een lichte canvas met print, die ik verstevigde met katoen vlieseline ( normaal gebruikt voor kragen) en zwart katoen.

Bij een volgend exemplaar zou ik ook het deel met rits een extra laagje geven, zodat er muntstukjes in bewaard kunnen worden

Nu de hoes/het tasje een tijdje testen, zodat ik weet wat er veranderd/verbeterd moet worden.










2 opmerkingen:

Marleen zei

Echt tof ! Amaai zelf ontwerpen noem ik dat, Dikke proficiat, ik zou het met plezier in mijn handtas meenemen!

Omias maaksels zei

Dankjewel, Marleen....het blijkt inderdaad een handig accessoire te zijn.